חדשותפנאי

נוסטלגיה: מתכנת יצר גרסה של ChatGPT לחלונות 3.11

נוסטלגיה: מתכנת יצר גרסה של ChatGPT לחלונות 3.11

אם כם אתם אוהבים להשתעשע עם תוכנת הבינה המלאכותית המעולה ChatGPT ומצד שני גם חובבי נוסטלגיה – כנראה שממש תאהבו את המיזם הבא, הגרסה הנוסטלגית שעובדת בדיוק עם היכולות הטכנולוגיות של ChatGPT אבל עם הממשק של פעם, הלוואי והיתה לנו את הטכנולוגיה הזאת באותה תקופה, שתמיד נעים היזכר בה 🙂

איך זה נוצר – לדברי יוצר הפרוייקט?

WinGPT כתוב בשפת C, תוך שימוש ב-API הסטנדרטי של Windows. השתמשתי ב-Open Watcom v2 בתור מהדר, וזה מאוד נוח מכיוון שהוא תומך בהידור צולב ל-16-bit Windows אפילו מ-Windows 11.

WinGPT מתחבר לשרת ה-API של OpenAI באופן מקורי עם TLS 1.3, כך שהוא לא דורש פרוקסי במחשב מודרני כדי לסיים את TLS. כדי לראות איך עשיתי את זה וכמה מהאתגרים, תסתכל על Modern TLS ב-Windows 16-bit. (כפי שתראה בדף זה, זה לא יישום מאובטח).

מלבד זאת, שאלתי את ChatGPT כיצד אוכל להשתמש בשורת מצב בתוכנית שלי. הוא השיב עם קובץ כותרת שקיים רק עבור גרסאות מאוחרות יותר של Windows, וכשביקשתי ממנו להבהיר, הוא הגיע עם שם של ספריית ממשק משתמש מפתה מאוד (אבל אני די בטוח שממש לא קיימת). למרבה המזל, לפיליפ ג'יי ארדלסקי עדיין יש יישום שורת סטטוס משנת 1997 שהוא מאוד אדיב בנחלת הכלל שבו יכולתי להשתמש! שיניתי את הקוד הזה כדי לייצג מקרוב יותר את שורת המצב בתוכניות של מיקרוסופט פיקסל לפיקסל.

מגבלות: הזיכרון מוגבל למדי במכונות Windows 3.1, אז ניסיתי לצמצם את כמות הזיכרון הדרושה ל-WinGPT, במיוחד בשליחת וקבלת השאילתה והתגובה מה-API של OpenAI. תגובות ה-JSON של ממשקי API מודרניים אינן מותאמות במיוחד לגודל, וה-API של OpenAI אינו יוצא דופן. ביקשתי מהמודל לקצר במאמץ לשמור על תגובות קטנות ככל האפשר. בחרתי גם לא לשלוח את הטקסט של פניות קודמות בקריאות ה-API, למרות שזה אומר שהבוט לא יוכל להשתמש בהקשר של שיחה קודמת.

רוצים גם לנסות? בבקשה…

WinGPT יעבוד על כל גירסת 16 סיביות או 32 סיביות של Windows לאחר Windows 3.1. זה דורש יישום של Winsock (נבדק עם Microsoft TCP/IP-32 3.11b ב-Windows 3.11 for Workgroups וב-Stock Windows 2000). זה לא יעבוד על גרסאות 64 סיביות של Windows (אבל כן עובד על Wine – נסה את זה!)

תצטרך גם מפתח API של OpenAI כדי לדבר עם OpenAI. לאחר פתיחת WinGPT, עבור אל קובץ | אפשרויות… כדי להזין את המפתח הסודי שלך.

הורדה: קבצים בינאריים עבור 16 סיביות ו-32 סיביות של Windows
מקור: מצורף עם קוד המקור WolfSSL שהשתנה (ב-watcom16/wingpt)

אולי תאהבו גם את זה:

כיצד לפתח בפייתון בוט בינה מלאכותית לווטסאפ?

בינה קלאב

שיטות בסיסיות: איך להרוויח כסף באינטרנט דרך ChatGPT

בינה קלאב

מיקרוסופט תעניק עד 350,000 דולר לסטארטאפים בצמיחה

בינה קלאב

מנכ"ל OpenAI – ChatGTP בשיחה על בינה מלאכותית באוניברסיטת ת"א

בינה קלאב

משרד הבריאות מציע גישה למאגר של 25 מליון מחקרים לצורך חדשנות ופיתוח בתחום הרפואה

בינה קלאב

אדובי מציגה את: פיירפליי – כלי בינה מלאכותית מובנה לפוטושופ

בינה קלאב

השאר תגובה לפוסט זה