כלליתכנות

פלאגין חדש יבצע עבורכם סריקה של אתר האינטרנט – ראיון עם המפתח הישראלי

פלאגין חדש יבצע עבורכם סריקה של אתר האינטרנט - ראיון עם המפתח הישראלי

בשעה טובה, יש לנו גם פלאגין כחול-לבן ראשון בחנות של ChatGPT, פיתח אותו המפתח הישראלי יובל אבידני, והוא עשוי לסייע לכם בסריקת אתר האינטרנט שלכם ובכל הנוגע לאבטחת מידע. לקחנו אותו לראיון על הפיתוח, על בינה מלאכותית ועל התוסף.

יובל אבידני, ספר לנו קצת על עצמך

ב-5 שנים האחרונות אני עובד בתחום הסייבר, מתמקד בעיקר בטכנולוגיות WEB ובהגנה על אתרי אינטרנט מפני תוקפים, תפקיד שמצריך ידע והבנה מעמיקה בתחומי הסייבר והפיתוח, כמו גם בטכניקות תקיפה, מתודולוגיות הגנה על אתרים (כגון OWASP TOP 10) ועוד.

אני גם בעל ערוץ פודקאסט ויוטיוב מצליחים בשם HACKIT – האקינג בעברית, ולאחרונה יצרתי עוד פודקאסט שנקרא ״מדברים בינה מלאכותית – AI Hacks״ שמנגיש את יסודות הבינה המלאכותית לקהל הרחב.

מה הרקע שלך? כיצד הגעת לתחום הבינה מלאכותית?

אז כאמור, הרקע שלי מגוון, עבדתי סה״כ כ-15 שנים במצטבר במגוון תפקידים, החל מטכנאי סלולר, דרך ראש צוות הטמעת מערכות מידע וכלה בחוקר סייבר ואבטחת מידע.

יותר מאשר העובדה שנכנסתי לתחום הבינה המלאכותית, אני מרגיש שתחום הבינה המלאכותית שאב אותי אליו. לנוכח ההתפוצצות המטאורית של ChatGPT ויכולת יצירת האמנות הדהימה של Midjourney, מצאתי את עצמי מרותק לתחום, צמא לידע וללמידה, גומע בצמא כל פיסת מידע, מנסה להבין לעומק כיצד בינה מלאכותית גנרטיבית עובדת, מה רזיה, ואילו שימושים ניתן להפיק ממנה.

במסגרת כך למדתי אונליין קורסים כמו Google AI for everyone , ומבוא לבינה מלאכותית עם שפת תכנות פייתון דרך HarvardX (CS50) ועוד ועוד.

התחום כל כך מרתק אותי שכבר הספקתי לפתח מספר דברים מאוד מעניינים, בהם: בוט לוואצאפ ולטלגרם שמבוססים AI, אתר אינטרנט שיודע לתמלל קבצי אודיו וידאו ואפילו קישורים מיוטיוב, לתקצר ולתמלל אותם. זו באמת פריצה דרך בתקופה הזו וכיף להיות חלק ממנה.

לאחרונה שחררתי לאוויר העולם פלאגין שפיתחתי במיוחד ל ChatGPT שמאפשר לבצע סריקת אבטחה בסיסית של אתרים.

ספר קצת על הפלאגין – למי הוא מיועד? מה השימושים העיקריים בו?

הפלאגין שפיתחתי, שנקרא HACKIT Web Scanner, בא לתת מענה למי שרוצה לבצע סריקה על האתר שלו ולזהות האם האתר או השרת שלו מחצינים לתוקפים מידע שלא אמורים לחשוף, ועוד.

הפלאגין מיועד הן לחוקרי אבטחת מידע והן לכל בעלי אתרים שמעוניינים לבדוק את האתר שלהם, לפחות ברמת בסיס.

ספר קצת על תהליך הפיתוח של הפלאגין וההגשה ל OpenAI?תהליך הפיתוח כלל מספר שלבים, כגון: יצירת קבצי הגדרות שכוללים מידע אודות המוצר אותו נרצה לפתח (למשל: סורק אתרים לטובת זיהוי פערי אבטחת מידע). ברגע שעוברים אל המשוכה, כותבי קבצי קונפיגורציה, מרימים שרת וכותבים קוד, צריך לטעון אותו לסביבת הבדיקות של ChatGPT (קרי: לטעון אותו כתוסף שטרם אושר רשמית, על מנת לבדוק שהוא עובד לפני שמגישים אותו לבחינה רשמית).

יצא לי להגיש את הפלאגין לבחינת openai מספר פעמים, ולא מעט פעמים דחו לי את הפלאגין בשל טענות לכך שהשרת של הבדיקות היה לא זמין, שקובץ ההגדרות לא מדויק לפי הנוהל שלהם, וכדומה. כל פעם כזו יכולה להיות דחיה של התוסף ומניעתו מלהיכנס לחנות התוספים.

עם זאת – ברגע שמקפידים על מבנה קובץ ההגדרות, ובודקים שהשרת שלנו פעיל כדי ש openAI יוכלו לבדוק אותו, וכעבור מספר ימים, כ-10, אמורים לאשר או לא.

מהיכן מורידים את הפלאגין?

למי שיש גישה לחנות התוספים דרך ChatGPT -> ניתן ללחוץ ב ChatGPT כאשר פותחים שיחה חדשה על Plug-ins, ואז אם גוללים מטה מגיעים לחנות ובה ניתן לחפש את הפלאגין שלי שכאמור, נקרא HACKIT Web Scanner.

יש משהו שהיית רוצה להגיד לגולשים שלנו?

מחמם את הלב לקבל אינספור פניות ממאזינים וגולשים, וזו ההזדמנות שלי להודות לכולכם! הצטרפו אלי בפודקאסטים והיכנסו לאתר שלי בכתובת https://HACKIT.CO.IL , שישודרג בקרוב ויכיל כלים מבוססים AI שפיתחתי.

אולי תאהבו גם את זה:

כלי חדש יאפשר לכם לעצב מוקאפ וממשק משתמש בקלות – Uizard

בינה קלאב

קורס תכנות CHAT GPT קצר – חלק א' – כיצד לעבוד עם ה API של OPEN AI

בינה קלאב

תוסף לוורדפרס שמפעיל 360 מעלות כלי בינה מלאכותית כדי לייעל את העבודה שלכם

בינה קלאב

כלי חדש יעזור לכם לכתוב קוד בכל שפה שתבחרו

בינה קלאב

כיצד ChatGPT יכול לסייע באבטחת סייבר?

בינה קלאב

מצגת בינה מלאכותית – לאן זה הולך ואיך משתמשים בזה?

בינה קלאב

השאר תגובה לפוסט זה